How to create a great website

偉大なサイトの作り方。今後のために訳しておこう。

Here are principles I think you can’t avoid:

How to create a great website

1. Fire the committe.
No great website in history has been concieved of by more than three people.
Not one.
This is a deal breaker.

委員会を解散しろ。歴史上偉大ないかなるウェブサイトも 3人以上で作成されたことはない。 1 つもない。これは厄介な問題だ。

2. Change the interaction.
What makes great websites greate is that they are simultaneously effortless and new at the same time.
That means that the site teaches you a new thing or new interaction or new connection, but you know how to use it right away.
(Hey, if doing this were easy, everyone would do it.)

相互作用(インタラクション)を変更せよ。偉大なサイトを偉大なものとしているのは、それらが、簡単そうな感じであると同時に新しいからだ。つまり、それら偉大なサイトは新しいこと、新しいインタラクション、新しいコネクションを提示しながら、使い方もすぐ分かるものなのだ。

3. Less.
Fewer words, fewer pages, less fine print.

より少なく。より少ない言葉、ページ、但し書き。

4. What works, works. Theory is irrelevant.

秘訣は働くこと。理論は無関係だ。

5. Patience.
Some sites test great and work great from the start. (Great if you can find one).
Others need people to use them and adjust to them.
At some point, your gut tells you to launch.
Then stik with it, despite the critics, as you gain traction.

忍耐。いくらかのサイトは、始めからテストも上手くいき、上手く動く。その他のサイトは利用する人を必要とし、彼らに合わせていく。どこかのポイントで、もう手放したくなるかもしれない。批判されても手放さず、徐々に力をつけていけ。

6. Measure. If you're not improving, if the yield is negative... kill it.

計測せよ。もし改善せず、成果がネガティブなものなら、やめてしまえ。

7. Insight is good, clever is bad.
Many websites say, "Look at me."
Your goal ought to be say, "here's what you were looking for."

洞察や良いが、巧妙であってはだめだ。多くのウェブサイトは「こっちを見て」と言う。あなたの目標は、「ここにあなたの探しているものがありますよ。」というようなものであるはずだ。

8. If you hire a professional: hire a great one. The best one.
Let her do her job.
10 mediocre website consultants working in perfect harmony can't do the work of one rock star.

プロフェッショナルを雇用するなら最高の一人を雇用せよ。その人にその人の仕事をさせよ。10 人の 2 流のコンサルタントの完璧な調和も一人のロックスターの仕事はできない。

9. One voice, one vision.

ひとつの言葉、ひとつのビジョン。

10. Don’t settle.

立ち止まらない。